neeltje-in-zuid-afrika.reismee.nl

Doe mij maar een vrouwen-ambulance..

Neeltje: Hi, This is Nell calling. We need an amunlance at Palmyra road.
Mevr. aan tel.: What is your name?
Neeltje: Nell, N-e-l-l (Neeltje is erg lastig voor ze..)
Mevr. aan tel.: Mam, what is your name?
Neeltje (moeite om rustig te blijven): Nell, N-e-l-l. Can you send an amubalnce to Palmyra road?
Mevr. aan tel.: Mam, I need you to tell me your name and address.
Neeltje (omg.. rustig blijven!): Nell is my name. We live at Palmyra road 81.
Mevr. aan tel.: I can't find the address. Spell that for me.
Neeltje: P-a-l-m-y-r-a road 81
Mevr. aan tel.: I can't find it. Tell me where that is and spell the name of the street.
Neeltje: P-a-l-m-y-r-a road 81 in Newlands.
Mevr. aan tel.: Okey, now tell me, what is the problem?
Neeltje: A girl fainted and is not fully awake after 15 min. and she has really bad stomach ache.
Mevr. aan tel.: Do you need an ambulance for a male or female?
Neeltje: Euh.. female..
Mevr. aan tel.: We send an ambulance as soon as possible.
Neeltje: What time would that be? (het is nu 06.35 uur)
Mevr. aan tel.: That will be after 7 o'clock, around half past eight.
Neeltje: That's a bit late?
Mevr. aan tel.: Earlier is not possible.
Neeltje: Oh, okey.. thanks, bye.

Echt te gek voor woorden toch.. Ze had allang dood en begraven kunnen zijn! Zoals jullie wellicht begrijpen hebben we niet op de ambulance gewacht, maar is ze door mensen van het hostel naar het ziekenhuis gebracht. Gelukkig was er niets ernstigs en was ze zo weer thuis. Stel dat je een hartaanval hebt?Ben je mooi klaar meezo'n emergency systeem op z'n Afrikaans..

De weken vliegen hier echt voorbij! Aankomende week wordt al weer de 5de week en zit er al 1/3 op. Gelukkig gebeuren er heel veel leuke dingen, zoals de bloemen van Pieter op Valentijnsdag, wat een lieverd!

Laughing
Vorige week zaterdag naar het slavenmuseum geweest. Als Nederlander kom je er niiet bepaald goed af.. wat een walgelijke dingen zijn er gebeurd in die tijd! Die middag lekker in het park gezeten en eekhoorns gevoerd. Dat doet iedereen hier, kun je ook zien aan het 'formaat' van de eekhoorn op de foto.

Stage gaat goed, is ontzettend leuk! Ik kan steeds meer lessen in beter Engels geven! Laatst een les over 'classification' gegeven. Dat is de onderverdeling van planten en dieren in groepen (bijv. zoogdieren, vissen, etc.) Ook druk met het onderzoek over science, leuk, maar mega veel werk! Wat zal ik blij zijn als dat ingeleverd kan worden!

Ben ook erg benieuwd of er nog spannende dingen in Nederland gebeuren!

Laughing

Liefs, Neeltje

Carla

Hoi Neeltje, wat een verhaal en wat een gedoe om daar een ambulance te krijgen. Verder was ik in Suriname ook in een kamp en daar is ook heel veel leed geschied. Begrijp wat je bedoeld.
Wat goed dat je dit alles nu al zo goed in het engels kunt. Hoed af hoor. Verder veel plezier

Rianne

geniaal verhaal !!!!