neeltje-in-zuid-afrika.reismee.nl

De Nederlander en de Afrikaanse eend

In een land hier ver vandaan leefde eens een jonge vrouw genaamd 'Neeltje'. Ze was op reis en miste haar vriend heeeeel erg. Om daar niet al te veel aan te denken, besloot ze om elke dag te gaan zwemmen. Op een dag zaten er twee kuikens in het zwembad. Ze piepten heel hard, omdat ze er niet meer uit konden. Vader en moeder eend liepen ongeduldig langs de kant te kwaken en probeerden hun kroost naar de plank te krijgen.

Neeltje besloot te helpen door achter de kuikens aan te zwemmen richting de plank, zodat iederereen weer happy naar huis kon. De Afrikaanse eenden bleken geen Nederlands of Engels te spreken en werden woest op de jonge dame! Zij moest zwemmen voor haar leven, want de vader en moeder eend vielen haar aan met open snavels! Welke kant ze ook op ging, de eenden kwamen haar achterna! Toen ze genoeg afstand had genomen besloten de eenden hun kroost te troosten en lieten Neeltje met rust.

Alleen tijdens al dat gespartel was ze haar ring verloren in het zwembad, de ring van haar en haar vriend! Er ontstond lichtelijke paniek en na een zoektocht, die niets bleek op te leveren, besloot ze dat er vanavond Afrikaanse eend op het menu zou staan..

De volgende dag heeft ze gezocht met duikbril en tot haar grote verbazing lag daar de ring van prins Pieter op de bodem van het zwembad! Een duik later had Neeltje de ring weer om en leefde ze nog lang en gelukkig.

De Afrikaanse eend bleek een Nijlgans te zijn van ongeveer 70 cm hoog, welke bekent staat om zijn agressieve gedrag wanneer hij/zij jongen heeft. Het is maar even dat je het weet.. Verder gaat het heeeeel goed met me! Zuid-Afrika is een onwijs mooi land waar de mensen heel gastvrij zijn! Ik voel me al helemaal thuis in het hostel en de stageschool

Laughing
Ik heb inmiddels een fiets waarmee ik (vanaf maandag naar de stageschool ga en mn boodschapjes doe. Een fietshelm is wel noodzakelijk aangezien mensen hier een 'Afrikaanse rijstijl' hebben, wat net zoveel betekent als dat ze het rijbewijs bij de supermarkt hebben gekocht..

Het openbaarvervoer is prima, zolang je niet met de tweede klas treinen meegaat, want daar hangen mensen (mannen) letterlijk met de armen en benen uit. 'Don't travel between coaches', zegt het bord. Ja, mensen reizen tussen twee treinstellen in of hangen aan de deuren die standaart open zijn..

Vorig weekend zijn we naar een rugby wedstrijd geweest, wat lomp zeg! Het lawaai dat de mannen produceren is alleen niet veel anders als in Nederland bij de voetbal. Die zondag lekker naar het strand.. nouja, lekker, het was dik 37 graden. En lekker afkoelen in het water was er ook niet bij aangezien het water van de Atlantische Oceaan voelt als - 10. Toch een heerlijke dag gehad, op een wit strand, onder de parasol gehad met een waanzinnig uitzicht op de bergen en de blauwe zee.

En lieve vrienden, kinderen uit groep 7b, papa en mama, lieve nichtjes, etc., bedankt voor de berichtjes! Echt heel erg leuk om te lezen!!

Laughing

Liefs, Neeltje (Neelkie op z'n Afrikaans)

Sander

Ik mis je nu al op school...

canel

heey juf mooie verhaal

noa

hoi Neeltje
ik heb gehoord over de eend!eng!!!!

doeidoei
Gr.Noa:D

Andrea

Hoi Neeltje,

Haha, wat een verhaal, ganzen zijn eng!! Maar je hebt het overleefd (en de ring ook)! Fijn dat je het zo naar je zin hebt, geniet ervan! En Pieter niet teveel missen, daar zit je als het goed is nog jaren aan vast!

xx

Prins Pieter

He schatje,

We hebben net geskype, en lees nu net het verhaal van de grote boze nijlgans.
Gelukkig zijn de kuikentjes er wel goed uitgekomen, en dat je de ring ook gelukkig weer heb.
Maar je weet het voor de volgende keer don't touch the goose haha
Ik mis je ook, en kijk er na uit om na je toe te komen.

kusjes

Rianne

wat een leuk verhaal. ik kan wel zien dat je het er heel leuk hebt. Ookal mis je je vriend. Nou ja nog veel veel veel veel veel plezier en dit was het eerste berichtje van de ... nou ... ongeveer 20 denk ik hahaha. Tot bij ons weer in de klas. En maak meer foto's en schrijf meer verhalen ik vind ze mega leuk om te lezen en te zien!!

Rianne

ik heb een nieuw doel , misschien iets voor jou als doel in je leven: I am special , I can do something that nobody else can. It's so special i want to let everyone know. You no what i can? I can be myself everywhere !

Annouk

Hee Neeltje!

Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En gelukkig leef je nog na de goose attack ;)! Heel veel plezier nog en geniet ervan!

Liefs Annouk

Maureen

Hey neel!
Leuk geschreven hahaha :D Gelukkig heb je de ring teruggevonden!! ^^
Klinkt heerlijk allemaal en ik zie je al sportief met helm en al rondfietsen daar! :)

Liefs, ook van Job!
Maureen

Marel

Heey
Wat een leuk verhaal heb je die zelf geschreven
En hoe is het daar hier gaat alles goed hoor
Maar ik mis alleen de leuke lessen

papa hans

groeten van de jongens bij mij op het werk en vincent vroeg zich wie er meer bekaf van het zwemmen was ,jiji of de ganzen.